4 Kasım 2012 Pazar

Başımız Sağ Olsun İnsanlığımızı Kaybettik

Kimseden anlayış, ilgi, duyarlılık, destek, onay sözleri beklemeyelim çünkü biz insanoğulları giderek çirkinleştik, en gelişmiş yanımız bencilliğimiz oldu.
"insaniyet namına" diye güzel bir davranış vardı eskiden, eskide kaldı, "dert ortağı", "sırdaş" denilen ve bunu hak eden insanlar vardı şimdikiler hak etmiyor, hak etmiyoruz.
Biri bir derdinden dem vuracak olsa hemen "senin derdin dert mi ki" ye getiriveriyor birisi konuyu, oysa " küfeye göre yük" denirdi önceden, bana hafif gelen başkasını ne denli sıkıyordur umurumuzda değil. Dert, sıkıntı konusunda sidik yarıştırıyoruz adeta.

Herkesin derdi çok önemli, önemli de... Hadi en baba derdi olana tören düzenleyip plaket vereceğiz desek o tören sonuçlanmaz, muhtemelen juri üyeleri kimsenin derdini ciddiye almaz kendi dertlerinin yanında.

İnsan olmamızın, insanlığımızın önüne geçmiş bir sürü şey; "ben kadınım, bana düşmez", " ben erkeğim beni bozar" nevinden söylemlerdeyiz...

Yolda gördüm dün, adam kadını kaldırımla  arabasının arasına sıkıştırmış dövüyor, ama öyle böyle değil. Tokatlar, yumruğa dönüşüyor... Kadına kafa atıp yere düşürdü  tekmeler savuruyor yüzüne gözüne... Bir sürü dükkanın olduğu bir caddede oluyor bu. Esnaf çıkmış izliyor, müşteriler çıkmış izliyor, kelli felli amcalar izliyor, bıçkın delikanlılar izliyor... Sanki az ötelerinde olmuyor da olay canlı yayın olarak TVden izliyorlar... Polisi aradım cadde adını bilmiyorum yabancısı olduğum bir semtteyim, dükkan isimlerinden  sağdaki soldaki belli noktalardan tarif ediyorum, yetmiyor. Birine yanaştım telefonu uzatıp telefondaki polis memuruna  adresi söyler misiniz diye, adam kafasını salladı iki adım öteye gitti ve kadın hala   dayak yiyor. Bir dönercinin el broşürünü kaptım  adresi verdim. Telefonu kapattıkta sonra bir iki kişi adama müdahale eder gibi oldu adam onlara da saldırıyor, baktı kadın tam kalkıp kaçacak tekrar ona  dönüyor delikanlılar yine  tutmaya çalışıyorlar... birinin anasına  bacısına bir küfür savurunca  saldırgan herif, bizim izleyici kitle nihayet tepki gösterdi adamın üzerine  yürüdü 15-20si, aldılar araya adamı dövüyorlar...Polis geldi kadın ben şikayetçi değilim dedi, esnafla kavgasından dolayı kadın ve adamı ve bir kaç kişiyi araçlara bindirip götürdüler...


Kimse düşünmedi, bu kadın da birinin bacısı, annesi, evladı diye...Yazık...


1 yorum: